Kodningslogg 2018-03-19 och framåt

Hela vårt alfabet var klart och nu gällde det bara att lära sig allt utantill. Vi bestämde två personer som skulle hålla flaggorna och gestikulera, och två stycken som skulle läsa av gesterna, men vi alla tränade och om någon skulle vara frånvarande på tävlingsdagen så kommer vem som helst kunna ta över.

För att kunna skapa meningar så behövde vi också tecken för att skilja orden från varandra, mellanrum. Vi bestämde att det skulle vara en gest som innehöll en rörelse för att lättare skilja det från de andra bokstäverna, här kan ni se hur den ser ut:

https://youtu.be/qLqrMTuD8vk

För att kunna plugga in alfabetet och lära sig flera bokstäver och ord i följd, så tog vi en bok och plockade ut ord och meningar ur boken som vi turades om att gestikulera och läsa av. Vi tänkte att man skulle snabbare lära sig ifall man fick göra båda. Vi frågade också runt flera olika personer om att anteckna ner några ord eller meningar.

 

Medans vi pluggade så började också Tilda att renskriva våra skisser på alfabetet och ritade flaggorna i färg, för att förenkla pluggtekniken ännu mer:

tiellda

alfabet1alfabet2

 

Resterande lektioner så pluggade vi tills vi kände att allt satt utantill – vi kunde ganska snart ha tid för att hjälpa resterande av klassen för att komma framåt i bollkastnings-uppgiften. Vi repeterade gesterna regelbundet för att inte glömma bort någonting.

itsabel und nidaok

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s